Majdnem beégett a Ferrari
2008.09.28. 23:37
De szó szerint.
Történt ugyanis, hogy a világtörténelem első éjszakai Forma 1-es futama majdnem katasztrófába fulladt.
A szingapúri verseny bővelkedett izgalmakkal, kétszer is a Safety Car kényszerült a mezőny élére állni. A legnagyobb (majdnem) égést azonban a Ferrari csapata mutatta be.
Felipe Massa kiment a boxutcába, jól megérdemelt szervízére. Ugyebár most bevezették az új “nyalókás ember”-t helyettesítő jelzőlámpás rendszert, miszerint, ha a pilóta mehet, belógatnak elé egy zöld lámpát és usgyi. Ezt ma valaki nagyon elbaltázta, mivel a tankolás még nem fejeződött be; Massa így sikeresen magával rántotta a tankoláshoz használatos csövet, szerelőjével együtt. A benzin természetesen fröcskölt szanaszét, a versenyző a boxutca végén állt meg és várta türelmesen kollégái segítségét. Igen ám, de időközben a csapattárs, Kimi Räikkönen is megérkezett kerékcserére, így a brazillal csak ezt letudván tudtak foglalkozni. Addig is nyitott benzintartállyal, járó motorral borzolták a nézők kedélyeit, hiszen minimális kémiai ismeretekkel is tudvalevő dolog, hogy a benzin nagyot robban. Nem is beszélve, arról a kölcsönhatásról, amit a többi csapat üzemanyagának berobbanása okozhatott volna.
Szerencsére a szerelők még idejében leoperálták az elkószált csövet, így nem történt nagyobb baj (leszámítva, hogy Massa így elsőből utolsó lett).
A szerelő egyébként könnyebb sérülésekkel megúszta, ám elővigyázatosságból beszállították a pálya melletti orvosi centrumba, kivizsgálásra.
|